Dbaj o kręgosłup

Ból kręgosłupa może mieć wiele przyczyn. Jednak najczęściej wiąże się nierozerwalnie z naszym stylem życia. Jeśli przez dłuższy czas przyjmujemy złą pozycję np. garbimy się przy komputerze – wydłużamy lub skracamy sobie niektóre mięśnie, przez co odległości między kręgami nie są równe.

Kręgi ocierają się o siebie i powodują ból. Dlatego tak bardzo ważne jest utrzymywanie właściwej pozycji. Wyrobienie właściwych nawyków jest tu bardzo istotne.

Chociaż podczas leżenia w łóżku obciążenie kręgosłupa jest znacznie mniejsze, może się okazać, że przyjmujesz niewłaściwą pozycję nawet nie zdając sobie z tego sprawy (najgorszą z możliwych pozycji jest spanie na brzuchu z szyją skręconą w jedną stronę). Pozwól sobie na luksus spania w dużym łóżku. W ten sposób unikniesz „kurczenia się”. Pamiętaj, że materac też musi być odpowiedni. Nie może być za twardy, ponieważ tak jest po prostu niewygodnie (tylko nieliczni potrafią spać na bardzo twardym podłożu), ani za miękki, ponieważ kręgosłup nienaturalnie się wygina. Siedząc przy biurku upewnij się, że masz dobrze dopasowane, wygodne krzesło i że nie musisz za bardzo się schylać (garbić) ani wyciągać szyi czy rąk. Najlepiej jest co około 20 minut przespacerować się lub wykonać proste ćwiczenia.

Pamiętaj też, że im więcej ćwiczysz, tym masz silniejsze mięśnie pleców. Im silniejsze masz mięśnie okołokręgosłupowe, tym lepiej wspierają one kręgi i, co za tym idzie, unikasz bólu. Ćwiczenia na wzmocnienie mięśni okołokręgosłupowych nie muszą być specjalnie wyszukane. Pamiętaj tylko, aby wykonywać je powoli, ponieważ każde szarpnięcie może się skończyć co najmniej nadwyrężeniem.

  • Skłony głowy – zginaj szyję tak długo, aż podbródek dotknie klatki piersiowej. Unieś głowę i odchylaj ją do tyłu – tak długo, aż będziesz dobrze widziała sufit.
  • Kręcenie głową – obracaj głowę na boki tak daleko, jak tylko możesz zachowując przy tym prosto barki i ramiona
  • Przechylaj głowę na boki tak długo, aż poczujesz lekkie napięcie.
  • Ściągnij łopatki do siebie tak daleko jak tylko możesz. Potem je rozluźnij i ściągnij do siebie ramiona z przodu (lekko się garbiąc)
  • Podnoś barki wysoko w stronę uszu i puszczaj je luźno
  • Usiądź na krześle ze stopami ustawionymi płasko na podłodze. Pochylaj się stopniowo tak długo, aż będziesz mogła objąć dłońmi nogi od krzesła. Powoli powróć do pozycji wyjściowej
  • Połóż się na plecach z ugiętymi kolanami i stopami położonymi płasko. Ściśnij kolana i kołysz nimi na obie strony
  • Rób skłony – takie jak pamiętasz z zajęć w-f z podstawówki
  • Połóż się na brzuchu z rękami splecionymi pod czołem. Powoli unoś wyprostowane nogi i głowę do góry. Jeśli poczujesz jakikolwiek ból – od razu przerwij ćwiczenie.

Ćwicząc chociaż chwilę dziennie znacznie wzmocnisz swój kręgosłup. Ważne też jest ciągłe utrzymywanie prawidłowej postawy, Przechodząc więc koło jakiegokolwiek lustra czy okna wystawowego zwracaj uwagę na swoją postawę. Koryguj ją za każdym razem tak długo, aż wejdzie Ci to w nawyk i bóle przestaną Ci dokuczać.

Zwalczamy infekcję

Przedstawiam dzisiaj naturalne babcine sposoby na walkę z pierwszymi objawami jesiennego przeziębienia i grypy.

  1. W ciągu  pierwszych dwóch dni przeziębienia zrezygnujmy z obfitego jedzenia,  oprócz warzyw, owoców i ich soków.
  2. Pijmy jak najwięcej ciepłych płynów z owoców porzeczki, maliny, poziomki (od 3-5 l dziennie), koniecznie dodając miód, by łatwiej wydalić śluz z organizmu.
  3. Regularnie wietrzymy pomieszczenie, w którym przebywamy. Powietrze wzbogacone w tlen przyspiesza proces oczyszczania organizmu.
  4. Jeżeli tylko macie taką możliwość, bierzcie 4 razy dziennie naprzemienny prysznic (gorący i lekko ciepły, ale nie zimny, przez ok. 3 minuty).
  5. Po wzięciu prysznica namaczamy mały ręcznik w roztworze soli (4 łyżki soli na litr wody) i nacieramy ciało.
  6. Doskonałym środkiem na pokonanie każdej infekcji jest codzienna lewatywa, do której należy dodać sok z pół ząbka czosnku.

Bursztynowa moc

Bursztyn, całkiem słusznie nazywany przez niektórych „złotem Bałtyku”  poza niewątpliwymi walorami estetycznymi posiada bogate, znane od wieków właściwości zdrowotne. Babcia Gertruda od lat dba o to, aby w jej apteczce znajdowała się choć mała butelczyna nalewki z tego niesamowitego daru natury.

Oto staropolski przepis na nalewkę:

5 uncji (gram) bursztynu rozkruszamy w moździerzu i zalewamy butelką (1/2 litra) spirytusu 96 %. Przechowujemy w ciepłym miejscu, co jakiś czas wstrząsając. Zdatna do użytku po 2 tygodniach.

 

Codzienne picie herbatki z 3 kroplami nalewki bursztynowej wzmacnia organizm i przeciwdziała przeziębeniom

Nacieranie klatki piersiowej i placów nalewką obniża temperaturę ciała.

Bursztyn pomaga osłabionemu sercu, łagodzi arytmię, bóle głowy i dolegliwości krążeniowe.

Szczupłe, wymodelowane, jędrne ciało na lato – powiedz mu TAK!

Powitać lato zgrabną figurą – to marzenie każdej kobiety. Choć by móc pochwalić się nienaganną sylwetką potrzeba trochę wyrzeczeń, to warto sobie ten katorżniczy proces w walce o „ideał ciała jak z okładki” wspomóc. Ćwiczenia zatem pozwolą stracić parę centymetrów w obwodzie tu i ówdzie, zaś produkty kosmetyczne pomogą nam utrwalić ten efekt i dodatkowo wymodelować ciało, aby nabrało ładnych kształtów.

Produktem, który obiecuje takie cuda jest NIVEA My Silhouette.

Ten wyszczuplająco-modelujący żel ma za zadanie sukcesywnie spalać zbędny tłuszczyk i solidnie ujędrniać skórę. Zawarty w specyfiku naturalny kompleks Bio-Slim opary został na dwóch aktywnych składnikach, które przyspieszają proces wyszczuplania. Mamy tu więc białą herbatę, która likwiduje komórki tłuszczowe i zapobiega ich nawrotom oraz ekstrakt z anyżu, który poprzez pobudzenie metabolizmu zwiększa produkcję kolagenu, więc silnie ujędrnia i uelastycznia.

Czy w batalii o piękną sylwetkę wytoczycie silne oręże w postaci tego produktu?