Zmarszczki? – żaden problem!

Zmarszczki to efekt starzenia się skóry. Są deformacjami oraz zagięciami. Dlaczego powstają? Czy może się przed nimi ustrzec? Jak z nimi walczyć? Jeśli właśnie takie pytania nasuwają ci się, gdy patrzysz w lustro, ten artykuł jest właśnie dla ciebie.

Dlaczego powstają zmarszczki?

Jak już wyżej wspomniałam, zmarszczki powstają, ponieważ nasza skóra się starzeje. W miarę upływu lat nasza skóra traci elastyczność. Dzieje się tak, gdyż wraz z wiekiem zaczyna ubywać kolagenu i elastyny– włókien białkowych, które odpowiadają zaodpowiednie nawilżenie, jędrność oraz napięcie skóry. Kolagenu zaczyna ubywać mniej więcej od dwudziestego piątego roku życia. Dlatego też już w tym wieku zaczynają pojawiać się pierwsze zmarszczki, tak zwane mimiczne. Po trzydziestym roku życia następuje stopniowy zanik gruczołów łojowych oraz potowych, które były źródłem tłuszczu oraz wilgoci. W rezultacie skóra staje się wysuszona oraz pojawiają się załamania, czyli jeszcze bardziej widoczne zmarszczki. Zanik kolagenu związany jest również z działaniem wolnych rodników, które przyspieszają proces starzenia się skóry.

Zmarszczki powstają również na skutek działania czynników zewnętrznych, takich jak:promieniowanie ultrafioletowe, smog, palenie papierosównieprawidłowa pielęgnacja twarzy, niewłaściwy sposób odżywiania się, gwałtowna utrata wagi, a nawet częsta mimika twarzy.

Wystawianie skóry na nadmierne działanie promieni słonecznych (w godzinach od 11:00 do 15:00) sprawia, że nasza skóra zaczyna szybciej się starzeć. Zmarszczki powstają również na skutek opalania w solarium.

Również negatywny wpływ na naszą skórę ma palenie papierosów. W dymie papierosowymznajduje się około trzystu szkodliwych substancji. Dlatego też warto unikać pomieszczeń, w których nasza skóra będzie narażona na niekorzystne działanie dymu.

Gdy w naszym organizmie brakuje witamin i minerałów, odbija się to niekorzystnie na kondycji naszej skóry i wcześniej pojawiają się pierwsze zmarszczki.

Czy można ustrzec się przed zmarszczkami?

Oczywistą sprawą jest to, że zmarszczki, prędzej czy później się pojawią. Ale skoro można opóźnić proces starzenia, dlaczego z tego nie skorzystać? Lepiej dłużej cieszyć się młodością, nieprawdaż?

Przed zmarszczkami można się ustrzec. Przede wszystkim należy naszej skórze zapewnić czynniki, które będą pobudzały fibroblasty do produkcji kolagenu. Również odpowiednie nawilżenie skóry jest ważne. Dlatego też niezbędna jest prawidłowa pielęgnacja twarzy.

Ponieważ procesy starzenia skóry przyspieszane są na skutek nadmiernego promieniowania ultrafioletowego, należy zadbać o właściwą ochronę. Przed wyjściem na słońce, warto zastosować preparaty, które zawierają filtry przeciwsłoneczne. W związku z tym, że skóra wokół oczu jest szczególnie wrażliwa, należy zapewnić ochronę również tym miejscom. Pamiętajmy więc o okularach przeciwsłonecznych, najlepiej takich, które mają duże szkła.

Przed szybszym pojawieniem się zmarszczek uchroni nas również właściwa dieta. Nasz jadłospis powinien zostać wzbogacony w duże ilości warzyw i owoców, które są bogatym źródłem witamin i składników mineralnych. Niedobory lub braki tych substancji można uzupełnić także suplementami diety. W naszym jadłospisie nie powinno zabraknąć witaminy A, witaminy E, witaminy C.

Kosmetyki, które zwalczą zmarszczki

Jeśli już pojawią się pierwsze zmarszczki warto zastosować kosmetyki, które przyczynią się do zniwelowania drobnych linii. Muszą to być specjalne kosmetyki, a więc takie, które będą miały odpowiedni skład. W składzie takich specyfików powinny znaleźć się między innymi: witamina A, filtry ochronne, hydroksykwasy, przeciwutleniacze, kwas hialuronowy, a także substancje „hormonopodobne”.

Witamina A oraz jej pochodne (na przykład retinol) przyczyniają się do pobudzenia odnowy komórek. Filtry ochronne UVA oraz UVB opóźniają procesy fotostarzeniaHydroksykwasy (a w szczególności kwas glikolowy) wspierają procesy regeneracyjne oraz odnowę komórkową. Przeciwutleniacze (antyoksydanty) – o których była mowa wyżej – zwalczają wolne rodniki oraz wykazują właściwości regeneracyjne. Niektóre przeciwutleniacze pobudzają również produkcję kolagenu. Kwas hialuronowy wiąże wodę w naskórku, dzięki czemu skóra zachowuje odpowiednią wilgotność oraz utrzymuje elastyczność skóry.

Zabiegi służące redukowaniu zmarszczek

Nie tylko dzięki kosmetykom można zredukować widoczność zmarszczek. Można skorzystać z zabiegów, które oferują salony kosmetyczne. Oczywiście są to zabiegi bezinwazyjne, a więc nie musimy obawiać się ingerencji skalpela.

Pomocne mogą okazać się peelingi chemiczne, w których wykorzystywane są kwasy: glikolowy lub trójchlorooctowy. Dzięki takiej kuracji usunięty zostanie martwy naskórek, a dodatkowo skóra nawodniona. Regularny korzystanie z tego zabiegu sprawi, że nasza skóra zostanie wyraźnie odmłodzona.

Zmarszczki zniwelujemy za pomocą botoxu. Zabieg ten polega na wstrzykiwaniu toksyny botulinowej, dzięki czemu wszelkie wgłębienia zostają zlikwidowane.

Sucha i wrażliwa skóra ciała – jak ją pielęgnować, by uniknąć przesuszenia i podrażnień na naskórku?

body-lotionSucha i szorstka skóra, czerwone plamy na ciele, ciągłe podrażnienia i niekomfortowe uczucie pieczenia – to cechy charakterystyczne dla suchej i wrażliwej skóry ciała. Osoby, które zmagają się z nią na co dzień, wiedzą, jak ciężko jest ją utrzymać we właściwej kondycji. W tym przypadku nie sprawdzi się szybki prysznic i wklepanie w skórę zwykłego balsamu do ciała – pielęgnacja suchej i wrażliwej skóry jest niestety dużo bardziej skomplikowana. Jak zatem pielęgnować ciało każdego dnia, by uniknąć przesuszania i podrażnień naskórka? Czytaj dalej Sucha i wrażliwa skóra ciała – jak ją pielęgnować, by uniknąć przesuszenia i podrażnień na naskórku?

Jak skutecznie walczyć z odciskami stóp?

Happy feetOdciski stóp to częsta dolegliwość, która lubi nawracać i wiąże się z dużym bólem. Przyczyny powstawania zrogowaceń i zgrubień na skórze mogą być różne. Nadmierny nacisk i tarcie wywołują przesadne narastanie naskórka, który nie jest odpowiednio ukrwiony. Nie może się oderwać od ciała i po jakimś czasie obumiera. Zgrubienie przekształca się wtedy w bolesny guzek. Czytaj dalej Jak skutecznie walczyć z odciskami stóp?

Co jeść w czasie upalnych dni?

W poprzednim wpisie mogliście przeczytać o podstawach diety w czasie upałów. Szczególny nacisk położyliśmy na wodę, której braki w organizmie powodują omdlenia i zasłabnięcia. Tym razem konkretnie pokażemy Wam jakie dania są wskazane, a których należy unikać.
To co jemy i pijemy zwłaszcza w czasie trudnej dla nas pogody ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Jeżeli chcecie spędzić wakacje korzystając z uroków lata i ciesząc się ogromnymi ilościami słońca powinniście zadbać o swoją dietę.
Co należy jeść podczas upalnych dni?
Zaleca się produkty bogate w witaminy o charakterze orzeźwiającym, takie jak świeże warzywa i owoce oraz produkty jęczmienne czy pszeniczne.
________________________________________
________________________________________
Nie zapominajmy też o gotowanych potrawach, które należy spożywać przez cały rok. W czasie upałów można je przyrządzić, tak aby były lekkostrawne i przyjemne:
• gotując je na parze
• blanszując
• krótko obsmażając
Menu powinno być lekkie i różnorodne, bogate w różne składniki. W czasie upałów doskonale sprawdzą się:
• zupy warzywne, kremowe i chłodniki
• sałatki warzywne i owocowe
• duszone warzywa
• świeże i duszone owoce
Czego unikać?
Przesadnie zimnych napojów i lodów, które są szokiem dla naszego układu pokarmowego i wychładzają żołądek redukując w znacznym stopniu jego zdolności trawienne. Warto również zrezygnować z napojów słodkich, takich jak cola czy soki owocowe, które zawierają duże ilości cukru i zwiększają nasze pragnienie. Można je zastąpić wodą mineralną lub domową lemoniadą.
Unikać należy również ciężkich potraw mięsnych, ryb, jaj oraz produktów mlecznych. Białko możemy dostarczyć w inny sposób – spożywając orzechy, rośliny strączkowe czy zielone warzywa.

Czemu nie chudnę?

Wiele osób marzy o tym żeby stracić te kilka kilogramów. Jednak wcale nie jest to takie proste. Katujemy się dietami, chodzimy na spacery, zapisujemy na siłownie i fitnessy. Tylko że czasem to nie pomaga.

Istnieje wiele przyczyn, dlaczego nie jest to proste. Podpowiemy Wam dlaczego nie da się zrzucić tłuszczyku.

  1. Nadmiar pokarmu jest magazynowany w postaci tłuszczu – jeśli go nie spalamy, wtedy przybieramy na wadze. Jeśli w dodatku jemy niewłaściwe pokarmy. to schudnięcie nie jest prostym zadaniem. Może jemy za dużo lub za szybko, co sprawia że mamy zaburzony poziom witamin i minerałów?
  2. Problemy ze zdrowiem sprawiają że schudnięcie nie jest możliwe. Są to np.: zanieczyszczona okrężnica, zaburzenia gospodarki insulinowej, brak enzymów, zaburzenia pracy nadnerczy, problemy z tarczycą lub słabe nerki.
  3. Na masę ciała wpływa też przerost drożdżaków lub zatrzymywanie wody w organizmie.
  4. Brak ćwiczeń fizycznych powoduje, że nie da się zrzucić wagi. Od samego siedzenia w domu lub pracy nie schudniemy. Nawet spacer 3 razy w tygodniu pomoże nam zrzucić wagę.Oczywiście znam osobę, która zapisała się na siłownię i poszła na nią tylko raz. To nie tędy droga. Regularne ćwiczenia to podstawa. Musimy się zdyscyplinować. Treningi kardio jak nic innego pomogą nam zrzucić wagę.

Pozytywne strony żółtego sera

Dlaczego warto jeść żółty ser? Odpowiedź jest prosta! Żółty ser zawiera duże ilości wapnia, które jest podstawowym składnikiem budulcowym kości, a oprócz tego uczestniczy w wielu procesach fizjologicznych zachodzących w ciele człowieka. Wapń odgrywa bardzo ważną rolę dla mięśni – wpływa na ich prawidłowe kurczenie i rozkurczanie oraz korzystnie działa na ich wszelakie stany zapalne.
________________________________________
________________________________________

Chyba każdy wie, że wapń jest niezbędny dla prawidłowego rozwoju dziecka. Ale nie tylko. Zaleca się również wzmożone spożycia dla osób starszych oraz poddających się dużym wysiłkom fizycznym – na przykład sportowcom.
Jakie ilości powinno się spożywać? Teorie są bardzo różne. W Polsce jest powszechne przekonanie o 1000mg w ciągu dnia, w USA 1200mg, a w Wielkiej Brytanii zaledwie 700mg. Jedyne wnioski jakie się nasuwają są takie, że o wapniu należy pamiętać i urozmaicać swoją dietę o produkty bogate w ten pierwiastek.