Białka jako główny element diety proteinowej

Białka stanowią główny element diety człowieka. Najbardziej zasobne w białka są wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego, a przede wszystkim chude mięso i nabiał. Kompilując jadłospis diety proteinowej, powinniśmy wybierać mięsa, które są wolne od tłuszczu i zastępować je podrobami, mięsem indyczym i mięsem drobiowym.
Zasobne w białko są również owoce morza oraz ryby. Do najbardziej pożądanych gatunków ryb możemy zaliczyć dorsza, solę czy tuńczyka. Unikajmy raczej ryb tłustych takich jak łosoś czy makrela- możemy je wprowadzić w dalszych fazach diety (należy jednak pamiętać, że wszystkie ryby są z założenia zdrowe i wpływają pozytywnie na nasz układ naczyniowy).
Dieta proteinowa jest skupiona na spożywaniu białek pochodzenia zwierzęcego, dlatego też odradza się jedzenie roślinnych produktów proteinowych. Ta reguła szczególnie dotyczy roślin strączkowych, które są bogate w węglowodany.
Dlaczego spożywanie białek jest korzystne dla organizmu?
Dieta prowadzi zazwyczaj do obniżenia koncentracji i wydolności fizycznej. Osoby odbywające bardzo radykalne kuracje odchudzające cierpią z powodu przeciągłego zmęczenia i braku energii. Dieta proteinowa powoduje jednak zwiększenie energii u człowieka i poprawę jego samopoczucia. Chyba właśnie z tego powodu jest tak często i chętnie stosowana. A jak Państwo się czuli w czasie stosowania diety? Czekamy na komentarze!