Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa, oficjalnie opublikowana w 1972 roku przez nowojorskiego doktora Roberta Atkinsona. Mimo, że opracowana ponad 40 lat temu nadal jest tak samo skuteczna. Zdaniem samego autora, dzięki temu programowi dietetycznemu pacjenci są w stanie odzyskać zdrową sylwetkę oraz spalić nadmiar tłuszczu. Dieta przez ponad 5 miesięcy nie schodziła z list bestsellerów, mimo iż została uznana za bardzo kontrowersyjną. Doktor Robert Atkinson uważa bowiem, „że jeśli chcemy zgubić tłuszcz, to musimy go jeść”. Samą kurację najłatwiej określić mianem niskowęglowodanowej. Jest głównym założeniem jest ograniczenie ilości węglowodanów spożywanych w ciągu dnia do 100 gram.
W czasie trwania wszystkich z poniższych faz należy wypijać co najmniej 2 litry wody dziennie!

________________________________________
Faza 1 – trwa 14 dni, a zrzucić można aż 5-6 kilogramów! W tym etapie będziemy zmuszeni do ograniczenia spożywanych dziennie węglowodanów do 20-50 gram dziennie. Należy pamiętać, że dobrym pomysłem jest skonsultowanie ilości węglowodanów z lekarzem-dietetykiem.
Faza 2 – Co tydzień zwiększamy ilość węglowodanów o 5-10 gram, aż do uzyskania wagi, w której ilości zbędnych kilogramów nie przekracza pięciu.
Faza 3 – W trzecim etapie także będziemy dodawać do naszych racji kolejne węglowodany tym razem 10 gram tygodniowo. I tak samo jak w fazie drugiej robimy tak dopóki tracimy na wadze. Ponownie trzeba pamiętać o produktach które powodują u nas uczucie głodu i po których nasza waga się chwieje. Szacunkowo powinniśmy być chudsi o pół kilograma tygodniowo.
Faza 4 – Musimy dbać o to, aby w dalszym ciągu liczba spożywanych węglowodanów była stosunkowo niska. 4 etap to tak naprawdę utrzymanie satysfakcjonującej diety.

________________________________________