Dieta Dukana – jej plusy i minusy

Dobrze każdy sobie zdaje z tego sprawę, że nie ma rzeczy idealnych w naszym świecie, mogą być rzeczy bliskie ideału, ale mimo wszystko będą one posiadały jakieś wady. Tak samo jest z dietami, również z dietą proteinową doktora Dukana, która i tak nosi miano jednej z najlepszych diet.

Przyjrzyjmy się bliżej diecie proteinowej pod względem jej zalet. Jedną z najczęściej wymienianych zalet diety proteinowej jest to, że dzięki niej już w naprawdę krótkim czasie osoby odchudzające się mogą utracić sporą ilość zbędnych i niechcianych kilogramów. Ponadto dzięki dużej zawartości białka w posiłkach podczas całego procesu diety nasz organizm będzie zmuszony do wykorzystania większej ilości kalorii (korzystając z tkanki tłuszczowej), a do tego dzięki zawartości białek w diecie, nasz organizm nie będzie zatrzymywał wody. Dodatkową korzyść jaką odniesiemy stosując dietę białkową jest to, że wygląd naszej skóry znacznie się poprawi, co zapewne znajdzie uznanie szczególnie u dużego grona kobiet. Dieta proteinowa nie powoduje utraty masy ciała poprzez zmniejszenie masy mięśniowej, ponieważ białko jest jednym z podstawowych budulców mięśni więc absurdem było by stwierdzenie, że dieta proteinowa powoduje utratę masy mięśniowej. Białka mają również do siebie to, że skutecznie hamują nasz apetyt, a poza tym, wszystkie produkty, które są dozwolone w diecie proteinowej są łatwo dostępne. Dieta ta nie powoduje restrykcyjnego zmniejszenia ilości spożywanych posiłków, pozwala odchudzającemu się najeść się i nie odczuwać głodu, dieta daje długotrwały efekt i jeżeli osoba odchudzająca się stosuje się do wszystkich zasad, nie powoduje efektu jo-jo.

Niestety, tak jak już wcześniej wspominaliśmy, nie ma rzeczy idealnych i tak samo dieta proteinowa nie jest idealna i posiada pewne wady. Do jednej z najczęściej wymienianych wad jest monotonia jadłospisu w pierwszej fazie diety proteinowej, ponieważ wachlarz składników jakich możemy używać nie jest tak bogaty, jak wiele osób by chciało. W pierwszej fazie przeszkodą jest również zakaz spożywania warzyw i owoców. W kilku pierwszych dniach szczególnie we znaki daje się zmęczenie spowodowane gwałtownym zrzucaniem kilogramów oraz oczyszczaniem organizmu z toksyn. Częstym efektem ubocznym wymienianym przez osoby korzystające z diety są zaparcia, już po kilku pierwszych dniach stosowania diety. Jest to zjawisko chwilowe spowodowane tym, że w pierwszej fazie nie możemy spożywać warzyw i owoców bogatych w błonnik, który jest niezbędny do normalnego funkcjonowania układu wydalniczego. Nadmiar białka w organizmie może prowadzić do tak zwanego przekwaszenia organizmu, czyli ciągłego odczuwania zmęczenia oraz apatii. Witaminy to niezbędny składnik naszego organizmu, a w początkowej fazie diety proteinowej powinniśmy szczególnie zadbać o to by uzupełniać braki witamin spowodowane niemożnością spożywania warzyw i owoców.

Każdy kto zdecyduje się na stosowanie diety proteinowej musi wiedzieć, że tylko kompletne wypełnienie jej założeń przyniesie nam wymierne efekty, a przerwanie diety lub niedokładne stosowanie się do zaleceń może przysporzyć nam jedynie problemów.