Fleksitarianie wolą soję

„Przetwory sojowe są doskonałym substytutem mięsa”, mówi Christine Gerbstadt, MD, rzecznik Akademii Żywienia i Dietetyki, podaje serwis Health.com. W Stanach Zjednoczonych powstaje nowy ruch fleksitarian, którzy ograniczają ilość spożywanego mięsa. Aby zapewnić sobie odpowiednią ilość białka, potrzebnego do zdrowia, konieczne jest uzupełnienie go soją, która ma wiele zalet.

Soja jest genialnym źródłem kompletnego białka, jednego z nielicznych białek roślinnych, które zawierają wszystkie dziewięć niezbędnych aminokwasów. To czyni go idealnym substytutem mięsa, drobiu i jaj. Pół filiżanki gotowanej soi dostarcza jedną trzecią niezbędnego zapotrzebowania na białko dziennie i ma zaledwie 149 kalorii (co jest równe 230 kaloriom gotowanej wołowiny). Soja ma mniej cholesterolu i mniej tłuszczów nasyconych niż mięso i nabiał.

Można kupić ziarna soi w różnych odmianach. Prażone ziarna soi są sprzedawane jako orzechy sojowe lub ziemi do masła orzechowego sojowego. Soja może być moczona w wodzie, gotowana lub być w mleku sojowym. Soja może być także w postaci pasty o nazwie miso (jest bazą do zupy miso). Serwis health.com nie poleca suplementów z soją, gdyż jego właściwości nie dają tak dobrych wyników badań, jak spożycie samej soi.

Polecamy, przekąska z orzechów sojowych zamiast sera, masło z orzechów sojowych zamiast masła orzechowego na pewno sprawi że poczujecie się zdrowsi, soja stanowi znakomite uzupełnienie dietetycznych poczynań i na pewno jest lepsza niż się Wam wydaje!. Co więcej mleko sojowe jest doskonałą alternatywą dla ludzi z nietolerancją laktozy. Unikajmy tych tych posładzanych produktów, bo wtedy nasze wysiłki ograniczania wagi pójdą na marne.