Najczęstsze błędy przy odchudzaniu

Taaa, znowu będą pisać to samo. Racja – są pewnie podstawowe zasady, które mają olbrzymie znaczenie przy odchudzaniu.A z drugiej strony, często o nich zapominamy, dlatego o nich przypomnimy. Są to podstawy, o których trzeba pamiętać zanim przystąpi się do oszczędzania jedzenia:-)

Dobrze wybierz dietę- są różne diety, ich wielbiciele pewnie każą Ci zrezygnować z określonych produktów, niektórzy odradzają tłuszcze, inni makaron, trzeci źle patrzą na cukry. Generalnie to wszyscy źle patrzą na spożycie cukrów, ale to już dyskusja na inny temat.

Różne są programy odchudzania, osobiście nie wiem, czy bym wytrzymała na diecie 500 kalorii dziennie, pamiętajmy, że kawałek szarlotki ma 450 kalorii. I to nie twierdzę że bym jadła szarlotkę tylko, lecz że zbyt drastyczne ograniczenia mogą zniechęcić do dalszych wysiłków. Tabletki odchudzające, diety mogą być stratą czasu i pieniędzy.

Złota zasada, o której wszyscy wokoło trąbią, a jest to podstawowy błąd wielu ludzi, to jedzenie zbyt małej ilości warzyw. Jedzmy więcej warzyw, szczególnie tych ciemnozielonych. Słyszeliście tę radę pewnie milion razy.Być może zbyt często. I jest to jedna z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia, jeśli mogę tak powiedzieć. Powiem tak, że osobiście słyszałam to wiele razy, ale co z tego skoro nie ma czasu na to, by jeść warzywa kilka razy dziennie, a to… i tu każda z nas może podać swoje powody, których na pewno jest kilka i są one naprawdę nie do przeskoczenia. Przykre jest, że dopiero jak dopadną nas cukrzyca, choroby serca lub nadciśnienie, to zaczynamy dbać o siebie i szczególnie zwracać uwagę na zdrowie. Kolejny błąd jaki robimy to pozwalamy sobie na częste jedzenie słodyczy, picie kawy, ale oczywiście że ktoś tu wtrąci, że bez kawy się nie obejdzie, a jeść cukierki czasem trzeba. Tak tak, tylko pamiętajmy o tym, że możemy sobie pofolgować, ale rzadko.

Kolejnym błędem są głodówki przez cały dzień, a potem wieczorne objadanie się. Trzeba jeść śniadanie, zgodnie z powiedzeniem: śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi. Kto słyszał o tym, że najważniejszym posiłkiem powinno być śniadanie? A kto się do tego stosuje? Nasz organizm łatwo wpada w nocny cykl żywieniowy, jeśli praktycznie nic nie jemy przez cały dzień, a w nocy dojadamy co chwila…

Nie rezygnujmy z białek, węglowodanów i tłuszczów (oczywiście tych nienasyconych). Są różne diety, rezygnacja z powyższych może powodować utratę kilogramów, ale zaraz potem pojawi się efekt yo-yo, a tego nam nie trzeba. Co ważne, nie rezygnuj z jedzenia, ludzie chudzi jak są głodni to jedzą (uwaga oczywiście jemy np. marchewkę, a nie chipsy). Jak jest się bardzo głodnym, to zje się więcej, coś o tym wiem. Poza tym, jeśli je się powoli i żuje się dobrze jedzenie, jest się w stanie kontrolować ilość spożytej żywności.